تبلیغات
آزاد - 13 راهکار برای رهایی از اضطراب



Admin Logo
themebox Logo



تاریخ:سه شنبه 20 دی 1390-12:46 ق.ظ

نویسنده :طیبه نامجو

13 راهکار برای رهایی از اضطراب

 

اضطراب

پرسش: من همیشه استرس، اضطراب و دلشوره دارم. نمیدونم چکار کنم دارو درمانی هم کردم. خودمو سرگرم کردم ولی برای یک مدت کوتاه جواب میده. هر چیزی میتونه منو بهم بزنه لطفا اگه میشه یه راه حل کاربردی بدین دیگه از این وضع خسته شدم.

پاسخ: روحیه و شرایط احساسی و عاطفی برخی از افراد به نوعی است که بسیار مستعد استرس و نگرانی هستند. لذا با مدتی استفاده از دارو و یا مدتی تحت نظر روان شناس بودن مشکلی حل نمی شود بلکه به طور مقطعی بهبود می یابد. راه حل اصلی این است که نقطه ضعف شما شناخته شده و کلا روحیات خود، حساسیتها، عوامل استرس زا برای خود و .. را بشناسید تا بتوانید از این طریق بسیاری از فشارهای روانی را تغییر، خاموش و یا به حداقل رسانید. در زیر بعضی از روشهایی كه می ‌توانید برای كاهش فشار مورد استفاده قرار دهید، ذكر می کنم. ولی فراموش نکنید این روشها باید همواره آویزه گوش شما باشد و به طور کلی سعی کنید که دایما عوامل استرس زا را به چالش بکشید:

1. از واكنشهای خود نسبت به فشار آگاهی كسب كنید. ببینید وقتی عصبی و مضطرب می شوید چه حالاتی سراغ تان می آید سپس سعی در کنترل آنها داشته باشید.

2. خودگویی‌ های مثبت خود را افزایش دهید و دایما افکار و گفتار منفی را در ذهن تان مرور نکنید.

3. برتوانایی ‌ها و تكالیف كامل شده خود تمركز كنید و کمتر به نقاط ضعف تان توجه کنید.

4. از رقابت غیر ضروری بپرهیزید. افراد مضطرب تا جایی که امکان دارد باید سعی کنند زندگی آرامی برای خود طراحی کنند.

5. محدودیتهای خود را شناخته و بپذیرید. بخاطر داشته باشید كه هركسی منحصر به فرد و با دیگران متفاوت است. هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید. مقایسه خود یک عامل ایجاد کنده اضطراب و استرس است.

6. سرگرمی ‌هایی برای خودتان در نظر بگیرید، حالت آرامش خود را حفظ کنید.

7. بطور منظم ورزش كنید. چرا که شما را به تحرک واداشته و ضمنا باعث ترشح اندروفین و بهبود شرایط بدنی و روحی تان می شود.

8. از غذاهای متعادل به صورت روزانه استفاده كنید. مثلا سعی کنید هر شب قبل از خواب یک لیوان ماست ترش و یا یک لیوان شیر گرم بنوشید چون در آرامش بسیار موثر است.

راه حل اصلی این است که نقطه ضعف شما شناخته شده و کلا روحیات خود، حساسیتها، عوامل استرس زا برای خود و .. را بشناسید تا بتوانید از این طریق بسیاری از فشارهای روانی را تغییر، خاموش و یا به حداقل رسانید.

9. درباره نگرانی‌ ها و مشكلات خود با دوستانی كه مورد اعتمادتان هستند، صحبت كنید.

10. وقت خود را بصورت خردمندانه مورد استفاده قراردهید. یعنی برنامه ریزی دقیق داشته باشید. برنامه ریزی خود یک عامل مهم کاهش تنش است. ضمنا چگونگی برنامه ریزی وقت خود را ارزیابی كنید.

11. برای آینده طرح داشته باشید و از طفره‌ روی و به تعویق انداختن آن خودداری كنید. به تعویق انداختن کارها باعث انباشته شدن کارها و سپس ایجاد حس تنش و استرس می شود.

12. فراغت های كوتاه و مكرر برای خود در نظر بگیرید. شما باید برنامه ای منظم برای گردش و تفریح و حتی مسافرتهای کوتاه مدت داشته باشید تا هر چند وقت تجدید روحیه کنید.

13. از روشهای آرامش بخش استفاده كنید. به عنوان مثال به هنگام احساس تنش برای چند دقیقه دم و بازدم آرام (و عمیق ) را تمرین كنید.



نظرات() 
http://tojeenga.com/index.php?a=profile&u=joseph9685
یکشنبه 4 شهریور 1397 12:42 ق.ظ
What's up, after reading this amazing post i
am as well happy to share my experience here with friends.
Dana
جمعه 19 مرداد 1397 08:35 ق.ظ
Very shortly this web site will be famous amid all blogging and site-building
users, due to it's fastidious articles
Darci
جمعه 19 مرداد 1397 05:34 ق.ظ
Fantastic blog! Do you have any tips for aspiring writers?
I'm hoping to start my own website soon but I'm a little lost on everything.
Would you recommend starting with a free platform like Wordpress or go for a paid option? There are so many options out there that I'm completely overwhelmed ..

Any recommendations? Thanks a lot!
videos
سه شنبه 16 مرداد 1397 09:13 ب.ظ
Hello superb website! Does running a blog such as this require a great deal of work?
I have virtually no understanding of coding however I
was hoping to start my own blog in the near future.
Anyhow, if you have any ideas or techniques for new blog
owners please share. I know this is off subject however I just had to ask.
Thank you!
Wilhemina
سه شنبه 16 مرداد 1397 03:00 ق.ظ
Greetings! Very helpful advice within this post!
It's the little changes that make the largest changes.
Thanks a lot for sharing!
How long does Achilles tendonitis last for?
شنبه 1 مهر 1396 08:38 ق.ظ
Hmm is anyone else experiencing problems with the pictures on this blog loading?
I'm trying to determine if its a problem on my end
or if it's the blog. Any feed-back would be
greatly appreciated.
feet problems
دوشنبه 27 شهریور 1396 06:16 ب.ظ
I think this is among the most vital information for me.
And i am glad reading your article. But want to remark on some general things, The web site style is perfect, the articles is
really nice : D. Good job, cheers
foot problems
شنبه 18 شهریور 1396 02:04 ب.ظ
Hi, I do think this is an excellent website. I stumbledupon it ;) I'm going to return once again since i have book
marked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to help other people.
foot pain by arch
یکشنبه 18 تیر 1396 03:28 ب.ظ
Glad to be one of several visitants on this awesome web site :D.
evasiveroutine68.exteen.com
چهارشنبه 7 تیر 1396 10:13 ب.ظ
I'm really impressed together with your writing talents as
smartly as with the structure on your blog. Is that this a paid subject
or did you modify it your self? Either way keep up the nice quality writing, it's uncommon to peer a nice blog like this
one these days..
BHW
سه شنبه 29 فروردین 1396 01:19 ق.ظ
Thankfulness to my father who informed me on the topic of this web site,
this blog is in fact amazing.
manicure
جمعه 11 فروردین 1396 03:08 ق.ظ
Great blog here! Also your website loads up very fast!
What host are you using? Can I get your affiliate
link to your host? I wish my web site loaded up as fast as yours lol
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر